fredag 10 juni 2016

Böckerna vi läst sedan du lämnade oss

Viv läser heter min nya bokblogg, min första blogg någonsin. Snyggt namn eller hur?

Jag startar den i juni 2016, men tänker min vana trogen också blicka litet bakåt. Bloggen tillägnas minnet av min kära långvariga boksamtalsvän L i vars läskammare prasslet av boksidor tystnade förra hösten. Min blogg kommer att ha underrubriken Böckerna vi läst sedan du lämnade oss. (Underrubriken petar jag in vid tillfälle; har nyss kunnat konstatera att bloggdesign inte är mitt specialområde, he he.)

Jag har inte tänkt komma med djuplodande analyser, utan närmast vill jag få en lista på böcker jag läst. Men lite kommentarer blir det nog.

Jag läser ganska mycket,  har alltid en roman på gång. Precis i dag öppnade jag Hyresgästerna av Sarah Waters. Den verkar genast lovande, mera om den följer senare, skulle jag tro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar