fredag 10 juni 2016

Böcker vi läst ... en lista

Här följer nu helt enkelt en lista på böcker jag läst sedan oktober 2015 fram till nu ungefär. Temat för min blogg är ju enligt underrubriken Böckerna vi läst sedan du lämnade oss ... Här är dom:

Josefine Klougart, En av oss sover
Anne Tyler, Den blå tråden
Therese Bohman, Den andra kvinnan
Johanna Holmström, Hush Baby
August Strindberg, Giftas
Maria Fogelberg Nelson, Ett olidligt tillstånd
Louise Walters, Mrs Sinclairs resväska
Peppe Öhman, Vackra människor
Jan Kjaerstad, Tecken till kärlek
Marianne Backlén, Jag gungar i högsta grenen
Agneta Pleijel, Spådomen
Jonas Hassen Khemiri, Allt jag inte minns
Karin Smirnoff, Under ansvar
Fredrik Backman, En man som heter Ove
Harper Lee, Ställ ut en väktare
Ian McEwan, Domaren
Jan Guillou, Blå stjärnan
Sabine Forsblom, Maskrosgudens barn
Jostein Gaarder, Sofies värld
Lawen Mohtadi, Den dag jag blir fri
Elena Ferrante, Min fantastiska väninna
Anna Bråtenius, Så som vågorna slår mot stenig strand
Sjón, Skugga-Baldur
Viveca Sten, I maktens skugga
Anthony Doerr, Ljuset vi inte ser
Tommi Kinnunen, Där vägarna möts
Anna Fredriksson, Tisdagsklubben
Viktoria Myrén, I en familj finns inga fiender




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar